Ondersteuning en begeleiding

Een kind dat lekker in zijn vel zit, leert ook goed. Portus Juliana doet er alles aan om elke leerling de begeleiding te geven die bij hem of haar past. Zowel op het gebied van leren, als in de persoonlijke ontwikkeling en in de omgang met elkaar. Op Juliana hebben wij oog voor iedere leerling persoonlijk.

Ondersteuning

Stel je voor dat je meer hulp nodig hebt dan dat jouw mentor kan bieden. Geen probleem! Op Juliana hebben we een professioneel ondersteuningsteam.

Het ondersteuningsteam bestaat uit een ondersteuningscoördinator en een schoolmaatschappelijk werker, een remedial teacher, een begeleider passend onderwijs en een counselor.

Het ondersteuningsteam werkt zowel aan het voorkomen van problemen als aan het oplossen van tóch ontstane problemen. De ondersteuning vindt altijd plaats in samenwerking met de mentor van de leerling. Indien nodig kan via de ondersteuningscoördinator ook ondersteuning van buiten de school ingezet worden, het gaat dan bijvoorbeeld om een psycholoog of een orthopedagoog.

Vormen van ondersteuning

Wil je weten welke ondersteuningsmogelijkheden er op Juliana zijn? Bekijk dan ons schoolondersteuningsprofiel. Klik hier voor de website van KoersVO schoolprofiel Juliana.

Hulp bij geldproblemen

Waar het ondersteuningsteam ook bij kan helpen is het tegemoetkomen van de schoolkosten. Voor vragen hierover hebben over dan kun je terecht bij onze schoolmaatschappelijk werker Gino Troiano (g.h.g.troiano@cvo-portus.nl – 0619290831)

Klik hier voor meer informatie over hulp bij geldproblemen.

Vertrouwenspersonen

De vertrouwenspersoon is het aanspreekpunt voor medewerkers, leerlingen en ouders die ongewenste omgangsvormen op de werkvloer vertrouwelijk willen aankaarten. Daarnaast adviseren ze ook in het veiligheidsbeleid van de school en bieden ondersteuning bij de klachtenprocedures volgens de klachtenregeling van het schoolbestuur (Portus-CVO). Bij ons op school zijn de vertrouwenspersonen Willemdirk van den Berg (w.d.van.den.berg@cvo-portus.nl) en Barbara Meure (b.a.meure@cvo-portus.nl).

Samenwerkingsverband Koers VO

Per augustus 2014 is de Wet Passend Onderwijs ingegaan. De bedoeling van passend onderwijs is dat er voor elke leerling een passende plek in het onderwijs is, zo dicht mogelijk bij huis. Om dit voor elkaar te krijgen zijn er samenwerkingsverbanden passend voortgezet onderwijs opgezet. Dit zijn regionale netwerken van middelbare scholen waarin speciale en reguliere scholen samenwerken. Met elkaar zorgen zij ervoor dat er voor leerlingen een dekkend aanbod is van onderwijs en ondersteuning.

Onze school maakt deel uit van het samenwerkingsverband Koers VO (regio Rotterdam).

De plannen en afspraken die een samenwerkingsverband maakt, worden vastgelegd in een ondersteuningsplan. Dit plan moet zijn afgestemd met de gemeenten in de regio en de ondersteuningsplanraad (opr). Iedere schoollocatie heeft een schoolondersteuningsprofiel waarin beschreven staat welke ondersteuning de school kan bieden. Bij ons samenwerkingsverband zijn deze te vinden op de website Koers VO Schoolprofielen: passend voortgezet onderwijs voor Rotterdam en omgeving .

• Privacy-overzicht

Privacy-overzicht

Deze website gebruikt Google Analytics, Hotjar en Facebook-pixel om anonieme informatie te verzamelen, zoals het aantal bezoekers van de site en de meest populaire pagina's.